Nu ska ogräset väck!

Idag har jag tagit mig an ogräset i plattgången. Inte så jobbigt som det låter, jag blandade ut grovsalt med vatten och sen var det bara att vattna ut det över plattgången. Det ska tydligen få ogräset att torka ut så det är lätt att kratta eller sopa bort det.
Sen fick jag lust att göra lite rabarberkräm. Men det blev rabarber- & jordgubbskräm :) Man kan ju inte vara utan dessa underbara, röda, fina gubbarna ;) Så till kvällsmat idag blir det kräm och nybakade scones.
Jag trivs i mitt nya kök! Det är så roligt att laga mat när det går så snabbt och smidigt, inte längre den sega spisen som man kunde slå på och sen hinna gå å duscha innan plattan blivit varm. :P

Var till barnmorskan i måndags, då konstaterade hon att pyret har vänt på sig och är redo för att komma till världen. Det är dock lite tidigt så pyret måste ha lite is i magen och vänta några veckor till!
I morgon ska jag nog fortsätta måla spjälsängen. Martin har börjat att grundmåla sängen men det behövs ett lager grundfärg till, annars suger den nog in färgen så pass mycket att det inte blir bra. Så det är lika bra att grunda två gånger.

Nu är det dags för att äta lite lunch för magen skriker ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0